Lékaři radí

Jsem dialyzovan a mívam nepřijemné svědění kuže po celém těle.Po noční dialyze která trva 4h se budím a dale už nemohu pro svěděňi již usnout a jsem značně unaven.Použivám Renvelu a dodržuji dietu nepouživam citrusovych plodu.Kožní lékař mně dal mast na kuži a přesto tato mi pomuže usnout, ale po 2–3h učinek nepomaha ane ane už do rána spat a jsem značňe vyčerpán. Mužete poradit, nebo pomoci. Bude-li to možné děkuji předem.

MUDr. Roman Kantor

MUDr. Roman Kantor

13. 12. 2017

Svědění kůže v minulosti doprovázelo velkou část pacientů léčených hemodialýzou. Hlavními faktory, které vedou ke svědění jsou vysoká hladina fosforu a nedostatečná dialýza. Renvela je důležitým lékem ke snížení hladiny fosforu mezi dialýzami. Je nutné znát hladinu fosforu před dialýzou. Dále je nutné znát účinnost dialýzy. Účinnost dialýzy je kontrolována nejméně měsíčně odběry před a po dialýze a ukazatel účinnosti dialýzy Kt/V musí dosahovat alespoň 1,2.

Vaši poradci